marți, 30 iunie 2009

Ce se intampla cu vremea asta?

Am asistat zilele astea la niste fenomene meteo extreme pentru mine. Totul a inceput pe 23 iunie 2009 cand dintr-o data a inceput o vijelie foarte puternica cu aspect de mica tornada cum vezi pe discovery channel la documentarele despre fenomene meteo. A facut prapad prin municipiul Radauti judetul Suceava. Apoi grindina din 25 iunie 2009. In seara de 29 iunie m-am speriat cumplit cand am vazut ca incepe furtuna fiind singur acasa. Ploua ca cu galeata, pe geam curgea apa ca si cum ar fi turnata cu galeata pe geam, din fericire nu am suferit pagube materiale dar cativa vecini de-ai mei au ramas fara bucati din acoperis. In oras furtuna a provocat pagube importante, bucati din acoperisul manastirii Bogdana care face parte din patrimoniu national a fost luat de vant, copaci din parcul din centrul orasului cazuti de vantul puternic, acoperisuri din mai multe zone din oras luat de vant mai ales in zona Hipodrom la iesirea din oras spre Suceava si in cartierul Mihai Viteazul, spatii comerciale a caror acoperisuri a fost luat de vant intr-un cuvant dezastru! Grindina din seara de 25 iunie a lasat dezastru in agricultura zonei. O posibila cauza a acestor fenomene meteo extreme au incalzirea globala care din nefericire se resimte si la Radauti poate din cauza taierilor masive de copaci ce au loc in zona noastra dar si faptul ca la nivelul Romaniei s-au inmultit furtunile violente in ultimii ani. Va pun la dispozitie cateva inregistrari video cu furtunile din Radauti.





Niciun comentariu: