vineri, 22 ianuarie 2010

De ce Shakira este una din cantaretele mele preferate?

Deoarece nici o data nu a uitat de unde a plecat. Ca provine dintr-o tara violenta si aici ma refer la Columbia si cu un foarte mare noroc dar si pentru ca a muncit enorm sa ajunga unde este astazi. Da,  exista un dram de noroc ca sunt multi artisti cunoscuti de la noi si care muncesc mult nu au ajuns la nivelul unde este shakira astazi. Si ma bucur ca incearca sa isi ajute tara si o pomeneste in fiecare concert sau interviu pe care il sustine. Detine o fundatie in Columbia care se numeste Pies Descalzos care se ocupa cu strangere de fonduri in domeniul educatiei si al sprijinirii copiilor din Columbia  si colaboreaza cu o fundatie la nivel mondial Barefoot Foundation . Prima data cand am vazut-o pe shakira la televizor se intampla in 1999 intr-o emisiune retransmisa de acasa tv  din Venezuela, cu piesa ciega sorda-muda. Apoi in 2000 am vazut-o castigand premii latin gramy si putin mai tarziu am vazut-o intr-un umplugged pentru Mtv difuzat de Mtv Europe, pe atunci nu exista inca Mtv Romania,  si m-am bucurat pentru ea cand am vazut-o la Mtv. Apoi a urmat Whenever, wherever, underneath your chlothes si participarea de la Mtv VMA din 2002 cu piesa Objection prima artista de origine latina din afara Statelor Unite care a cantat la VMA si cred ca e singura. De aici cariera ei a luat o noua turnura devenind un superstar. In 2006 ne-a vizitatat tara intr-un concert pe care l-a sustinut la Timisoara. Si in presa de la noi a vorbit de tara ei si de problemele din tara ei. Acum eu imi pun o intrebare sa ajunga o vedeta de la noi ca si asa acum la noi toata lumea canta in engleza sperand sa cucereasca piata de afara, ei cred ca cu muzica house facuta pe computer cuceresc planeta se inseala amarnic. Pentru ca sa ai succes afara trebuie sa muncesti mult si sa ai valoare asa cum sa intamplat in cazul Shakirei, ea a compus cantece de la o varsta frageda, la 13 ani a lansat primul ei album, ei la noi compozitorii care fac numai hituri in engleza se jucau cu ceva in nisip ca sa ma exprim elegant. :) Apoi sa spunem ca unii dintre ei ar reusi cat de cat afara sunt mai mult ca sigur ca nu ar aminti de Romanica noastra asa cum face Shakira cu tara ei. Un exemplu elocvent e Dan Balan care cat de cat a avut succes afara prelucrand la nesfarsit Dragostea din tei singura piesa care a spart oarecum topurile de afara  si dand melodia Rihannei si lui T.I. transformand-o in Live your life, dar hai sa spunem ca el este moldovean de peste prut dar tot nu l-am auzit zicand ceva de Moldova natala. Bine asta pe undeva e la atitudinea artistului si cum simte sa faca ceva pentru tara in care s-a nascut. Sportivii nostri sunt o imagine foarte buna pentru tara noastra desi Guvernul nu face mare lucru pentru ei, aici ma refer la Lucian Bute, Gheorghe Hagi, Nadia Comaneci, Leonard Doroftei si multi altii. Romania scoate capul in lume datorita sportului si pacat ca acest guvern nu aloca mai multi bani sportului si ca fenomen social singurul sport in Romania e fotbalul din pacate.
Prima aparitie a Shakirei vazuta de mine in 1999.

Interviul Shakirei pentru CNN vorbind despre fundatia ei si tara ei cu problemele pe care le are.





Update: Discursul Shakirei la înmânarea premiului TV Y Novelas 1999 pentru cea mai bună artistă a secolului:

"Între tot ce posed este ceva cu care mă mândresc... mult mai mult decât propria mea voce, mai mult decât tot ce ce am spus  în cântecele mele , mai mult decât discurile de platină: este ceva ce am adus azi cu mine şi vreau să vi-l arăt şi vouă: PAŞAPORTUL MEU COLUMBIAN. Acesta este cel mai drag lucru din ceea ce deţin şi oriunde aş merge iau cu mine ce e al nostru şi îl arăt cu multă mândrie: Domnilor de la imigrări, sânt de  naţionalitate Columbiană, mă lăsaţi să trec? "

2 comentarii:

Anonim spunea...

Inna cu piesa Hot e pe primul loc la radio in America deci mai sunt artisti care sparg gheata:)

ioneltorac spunea...

@ Danielcibotariu Cand o sa o vad pe Inna cantand la MTV VMA, sau castigand un grammy atunci mai vorbim.